Programy i projekty
Spr.-z-innowacji-pedagogicznej-2022r.-część-1
Spr.-z-innowacji-pedagogicznej-2022r.-część-2
Nasza Szkoła Podstawowa przystąpiła w roku szkolnym 2021/2022 do programu LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI. W ramach programu „Laboratoria przyszłości” otrzymaliśmy środki finansowe w wysokości 30 000 zł na zakup wyposażenia służącego uczniom do rozwijania następujących kompetencji:
- współpraca,
- kreatywność,
- umiejętność rozwiązywania problemów,
- znajomość nowych technologii.
Laboratoria Przyszłości, to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Misją inicjatywy jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Więcej informacji na stronie: https://www.gov.pl/web/laboratoria
W Ośrodku w Szkole Podstawowej do końca grudnia 2021 r. realizowany był Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa. W ramach Programu nasza placówka otrzymała dotację w wysokości 3750 zł z przeznaczeniem na zakup nowości czytelniczych do biblioteki szkolnej oraz nagród dla uczniów biorących udział w działaniach promujących czytelnictwo.
Za pozyskane pieniądze kupiliśmy lektury szkolne i inne ciekawe książki wybrane przez społeczność naszej placówki.
W ramach programu uczniowie w raz z nauczycielami prowadzili wiele działań promujących czytelnictwo.
Nasze działania:
Kupiliśmy nowe książki.
Braliśmy udział w zajęciach czytelniczych w bibliotece szkolnej i Bibliotece Pedagogicznej.
Uczestniczyliśmy w konkursie pięknego czytania poezji patriotycznej.
Uczestniczyliśmy w konkursach wiedzy o książkach.
Wzięliśmy udział w konkursie plastycznym inspirowanym baśniami Hansa Christiana Andersena.
Wykonaliśmy gazetki o książkach, które warto przeczytać.
Zorganizowaliśmy w bibliotece szkolnej oraz w klasach kąciki „Wędrującej książki”.
Zrealizowaliśmy projekt edukacyjny „Książka uczy, bawi, wychowuje”.
Wykonaliśmy plastyczne interpretacje książek z nowości zakupionych ze środków finansowych pozyskanych z Programu, które wspólnie wybraliśmy i przeczytaliśmy .
Uczestniczyliśmy w spotkaniu z panią Magdaleną Kozłowską, autorką książki „Pisanie na kolanie”, która opowiedziała m.in. o tym, jak to się stało, że zaczęła pisać wiersze i skąd czerpie pomysły pisarskie.
Wzięliśmy też udział w ogólnopolskiej akcji „Przerwa na czytanie”, zabawami uczciliśmy Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek i Dzień Łamańców Językowych. Relacje z tych uroczystości znajdują się na ośrodkowym facebooku.
Aktywna Tablica
Szkoła Podstawowa w naszym Ośrodku przystąpiła do Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych „Aktywna tablica”. Program realizowany będzie w roku szkolnym 2021/2022.
Do szkoły zakupiony zostanie sprzęt, pomoce dydaktyczne i narzędzia do terapii, które będą wykorzystywane podczas zajęć edukacyjnych i rewalidacyjnych. W zajęciach, prowadzonych
przez wybranych nauczycieli i specjalistów, uczestniczyć będą uczniowie szkoły podstawowej.
Uczenie się przez obraz i wrażenia kinestetyczne, możliwe dzięki ćwiczeniom interaktywnym, odgrywa istotną rolę w edukacji i terapii uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zajęcia prowadzone z zastosowaniem tablicy interaktywnej umożliwią dzieciom i młodzieży aktywne i atrakcyjne poznawanie oraz działanie. Specjalistyczne programy multimedialne będą wspierać, m.in. rozwój kompetencji komunikacyjnych i emocjonalno – społecznych uczniów.
Pierniki z ceramiki
Uczniowie młodszych klas szkoły podstawowej zakończyli realizację projektu PIERNIKI Z CERAMIKI, czyli co można zrobić z gliny i nie tylko. Projekt ten finansowany jest przez Wojewódzki Urząd Marszałkowski, a jego autorem jest Stowarzyszenie DAJMY IM RADOŚĆ działające przy SOSzW
w Ostrołęce.
W ramach projektu uczniowie odbyli dwudniową wycieczkę do Korycin, a także uczestniczyli w cyklu zajęć ceramicznych i plastycznych. Nabyte umiejętności staną się być może nowym hobby
dla uczestników projektu.